Dark_Archon_
Wiedzący Wszystko
Dołączył: 27 Cze 2006
Posty: 168
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Fallen Netheril Klasa: Psion lv. 63 Status: Wybraniec Chucka
|
Wysłany: Pon 17:07, 11 Gru 2006 Temat postu: [Postać] Zdolności |
|
|
A tu lista "umiejętności", w jakich będzie się mogła szkolić postać:
Zdolności Bojowe:
Bijatyka - sztuka walki bez użycia ostrych metalowych przedmiotów ani ciężkich i tępych. Pięści, kopniaki, ugryzienia... Tej zdolności podlega również walka przedmiotami nie będącymi "bronią", typu krzesła.
Broń Biała - umiejętność posługiwania się mieczami, czy wszelkiej maści inną bronią ostrą.
Obuchy - jakoże buławą walczy się inaczej niż mieczem. Ta umiejętność opisuje sprawność we władaniu cięższą bronią tępą. W większości przypadków, użwanie tego typu broni wymaga cechy Siła na poziomie conajmniej 1 (za wyjątkiem "mniejszych" typów broni, jak morgensztern, czy pałka).
Broń Dwuręczna - jak ktoś myślał, że jak umie machać mieczykiem, to z dwuręcznym też sobie poradzi, to się pomylił. Jest to duża broń, o proporcjonalnie większej masie, dlatego, aby się nią sprawnie posługiwać, należy przejść stosowny trening, jak również mieć trochę masy mięśniowej (Siła conajmniej 1).
Łuki - jest to stosunkowo prosta broń, więc mniej więcej każdy sobie z nią poradzi.
Kusza - kusza jest bardziej skomplikowana od łuku. Cechuje się jednak większą siłą przebicia i celnością. Jednak aby naciągnąć cięciwę, trzeba się postarać (Siła conajmniej 1).
Broń Miotana - czyli wszystko czym można rzucić, od zwykłego kamienia, aż do oszczepów.
Parowanie - mówi się, że najlepszą obroną jest atak. Ale jakaś tarcza to by się jednak przydała, chociaż i mieczem można się zasłonić.
Zdolności Złodziejskie:
Skradanie - czyli jak niepostrzeżenie podejść ofiarę...
Kradzież - sięganie do czudzych kieszeni...
Pułapki - zakładanie i rozbrajanie wnyków...
Otwieranie Zamków - wchodzenie do cudzych mieszkań...
Zdolności Rzemieślnicze:
Kowalstwo - czyli jak z kawałka metalu zrobić broń... oraz jej naprawianie.
Płatnerstwo - czyli jak z kawałka metalu zrobić pancerz... oraz jego naprawianie.
Tworzenie [nazwa robocza] - czyli jak z niczego zrobić coś...
Alchemia - czyli jak robić mikstury, trunki i trucizny...
Runotwórstwo - czyli coś bardziej skomplikowanego. Mianowicie, jest to sztuka pseudo-magiczna, za której pomocą można zapisywać znane zaklęcia, które po aktywacji zostaną "uwolnione" lub tworzenie zupełnie nowych efektów na podstawie fraz zapisanych pod postacią run, czyli po naszemu: po odczytaniu run, nastąpi efekt adekwatny do tego, co zostało zapiasne.
____________________________
A teraz trochę zasad rządzących tym wszystkim:
Wszystkie te umiejętności początkowo mają wartość 1 (za wyjątkiem Runotwórstwa). Dalej to mniej więcej będzie tak, że dobre obeznanie z tematem, będzie zapisane mechanicznie wartością 10, zaś mistrzostwo (i zarazem wartość maksymalna) 20.
Broni Dwuręczniej nie można rozijać mając wartość siły mniejszą niż 1. Kusze i Obuchy pozostają kwestią MG.
Runotwórstwo natomiast można rozwijać jedynie będąc magiem lub po specjalnym przeszkoleniu.
Potrzebuję pomysłów odnośnie Zdolności Złodziejskich. Inne pomysły też będą mile widziane.
|
|