 |
Kufelkowe Bractwo Wejdź. Ja tu też byłem... Miód i wino piłem...
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Dark_Archon_
Wiedzący Wszystko
Dołączył: 27 Cze 2006
Posty: 168
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Fallen Netheril Klasa: Psion lv. 63 Status: Wybraniec Chucka
|
Wysłany: Sob 22:26, 09 Gru 2006 Temat postu: Zasady Systemu/Informacje ogólne |
|
|
Tworzenie jest w fazie pre-alpha pomysłu, więc narazie nie będzie zbyt wiele...
Nie będę pisał, co system zakłada, gdyż można powiedzieć, że go nie ma
Natomiast, co ja chcę osiągnąć. Chcę aby był prosty i w miarę realistyczny.
Oczywiście będzie w świecie fantasy. Jednak nie chcę kolejnego "heroic'a", w którym bohaterowie graczy będą mieli niewyobrażalną potęgę. Dążę do "szarości" świata, gdzie granica między dobrem, a złem, prawem i chaosem będzie zatarta. Od razu mówię, że nie dążę do "dark fantasy".
Świat... jaki byłby system bez świata. Dopowiadając do tego, co napisałem wyżej, przeciwnikami nie będą tam wymyślne bestie, żądne krwi humanoidalne potwory, a ludzie – po prostu ludzie, którzy w bezmiarze swej chciwości dopuszczają się strasznych rzeczy. Będą to bandyci w lasach, złodzieje w miastach, intryganci w urzędach, czy nawet strażnicy na ulicach.
Jak dotychczas, mechanika jest tworzona przeze mnie. Myślę o dostosowaniu już jakiejś istniejącej do moich potrzeb.
Jeśli ktoś jest chętny do pomocy przy jej opracowywaniu, niech pisze.
Narazie to tyle. Nie wiem co dalej dopisać
Wszelkie uwagi i spostrzeżenia proszę zamieszczać tu lub w odpowiednich tematach.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Dark_Archon_
Wiedzący Wszystko
Dołączył: 27 Cze 2006
Posty: 168
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Fallen Netheril Klasa: Psion lv. 63 Status: Wybraniec Chucka
|
Wysłany: Wto 17:57, 12 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
Zmieniłem nazwę tematu - żeby nie robić śmietnika postanowiłem tu zamieszczać również zasady.
Na początek, Wartości Cech:
Może kogoś to dziwi, wartości ujemne, przeciętna 1, a początkowa 0... Otóż nie chodzi tu bynajmniej, że przeciętna wartość = przeciętna siła/mądrość. Jeśli by przyjąć ten tok rozumowania, to wartością przeciętną będzie to niesławne 0, a 1 będzie pospolite. Człowiek od zawsze rozwijał się w ograniczonym spektrum (każdy w innym), dlatego wśród określonych grup społeczeństwa będą różne wartości.
Pospolity znaczy, że praktycznie wszędzie znajdzie się ktoś z podobnymi cechami i będzie mógł zagiąć bohatera.
A teraz to jakoś spróbuję zobrazować:
-3 - beznadziejny
-2 - słaby
-1 - poniżej przeciętnej
0 - przeciętny
+1 - pospolity
+2 - powyżej przeciętnej
+3 - wyróżniający się
+4 - dobry
+5 - bardzo dobry
____________
Jeżeli zajdzie taka potrzeba*, w ten sposób zobrazuję wszystkie atrybuty dołączając do nich stosowny opis.
*jeśli ktoś poprosi
________________________
Potrzebuję pomocy przy tworzeniu mechaniki!
Jeśli kto zna taką, którą mógłbym dostosować do tego, co już stworzyłem lub to co stworzyłem do niej, niech podaje.
Jeśli kto chcę współtworzyć ze mną nową, niech się zgłasza.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Dark_Archon_
Wiedzący Wszystko
Dołączył: 27 Cze 2006
Posty: 168
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Fallen Netheril Klasa: Psion lv. 63 Status: Wybraniec Chucka
|
Wysłany: Wto 22:03, 12 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
Myślę, że użyję mechaniki [link widoczny dla zalogowanych]. Oczywiście odpowiednio (zapewne miejscami drastycznie) zmidyfikowanej.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Dark_Archon_
Wiedzący Wszystko
Dołączył: 27 Cze 2006
Posty: 168
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Fallen Netheril Klasa: Psion lv. 63 Status: Wybraniec Chucka
|
Wysłany: Śro 20:40, 13 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
Wpadłem na pomysł, aby użyć właśnie tej mechaniki ([link widoczny dla zalogowanych]), zmodyfikowanej.
Wyglądałoby to tak, że Zdolności Bojowe itp. były by rozwijane oddzielnie od Walki Wręcz, itd. One rozwijane były by w skali 0-5, a specjalistyczne zdolności 0-10.
Rzucałoby się ilością kości równą ilości rang w Zdolności, a zatrzymywało ilość równą atrybutowi (za wyjątkiem wartości minusowych - wtedy zatrzymuje się jedną kostkę i odejmuje cechę [nie czepiać się matmy], ni wiem tylko co zrobić z zerem [i jednocześnie jedynką])
Ilość rang w specjalizacji byłaby modyfikatorem, który dodawałoby się do wyniku.
Czyli:
XzY +S; gdzie X=wartość Zdolności, Y=wartość atrybutu, S=wartość Zdolności specjalistycznej.
Mam nadzieję, że zrozumieliście...
Co wy na to? Oceńcie.
... A ja nadal będę myślał/szukał innej, zastępczej mechaniki...
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Kalam
Wszechmogący
Dołączył: 27 Cze 2006
Posty: 114
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Podmrok
|
Wysłany: Czw 9:22, 14 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
Nom ja rozumiem. Niegłupi pomysł. Tylko te "S" do czego się dodaje, do liczby rzutów czy do ogólnego wyniku?
Bo w takim razie trzeba by było mieć więcej HP niż jest napisane na tej stronie Q10. Ponieważ z takimi wartościami "Zdolności specjalistycznej"
bohaterowie padali by dość szybko.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Dark_Archon_
Wiedzący Wszystko
Dołączył: 27 Cze 2006
Posty: 168
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Fallen Netheril Klasa: Psion lv. 63 Status: Wybraniec Chucka
|
Wysłany: Pią 9:31, 15 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
Tak sobie rozmyślam...
Narazie możecie używać przy tym jakiejkolwiek mechaniki. W tym czasie będę... rozmyślał... o nowej mechanice.
Zacznę zajmować się światem.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
|